nieuws

‘Ik ga op reis en laat achter…’ Monuta is in het paasweekeinde

Archief

van start gegaan met een nieuwe reclamecampagne

De uitvaartverzekeraar hanteert als thema de kreet ‘Ik ga op reis en laat achter…’. Dat thema wordt uitgewerkt in twee radiocommercials en vier televisiefilmpjes. Die clips zijn overigens alleen op regionale televisiezenders te zien en op internet. De campagne duurt zeven weken en wordt in september herhaald. Monuta richt zich in de campagne op ouderen én jongeren. De laatsten worden aangesproken op de angst schulden na te laten aan hun naasten bij een onverwacht overlijden. De ouderen worden opgeroepen na te denken over hun eigen uitvaartwensen en die kenbaar te maken aan hun omgeving. In de campagne speelt internet een centrale rol. In alle reclame-uitingen, ook die in tijdschriften, wordt verwezen naar de website van Monuta. Daar kan een uitvaartverzekering direct worden gesloten. Bezoekers worden via hun postcode doorgeleid door een tussenpersoon in de buurt. Als die een website heeft met de internetmodule Monuta InSite, dan staat dat erbij. De consument krijgt verder twee namen uit de lijst van tien kantoren die veel Monuta-polissen via internet sluiten. Vorig jaar werden zo vijfduizend polissen gesloten: 5% van de intermediaire productie. Een beeld uit de Monuta-campagne: een jonge vrouw laat haar vriend een uitvaartnota van ? 7.000 achter.

Reageer op dit artikel