nieuws

Generali stopt met Innova-label

Archief

Generali is gestopt met verkoop van schadeverzekeringen onder het verkooplabel Innova

Het huismerk van Dutch Insurance Network (DIN) is volgens de verzekeraar “onvoldoende levensvatbaar”.  Generali zegt tot zijn besluit te zijn gekomen na een uitvoerig onderzoek. De Innova-portefeuille, waarvoor Generali sinds eind vorig jaar risicodrager is geworden, wordt omgelabeld naar Generali-producten onder handhaving van het agentschap voor de ongeveer negentig tussenpersonen. De portefeuille was in 2002 goed voor een provisie-inkomen van bijna € 168.000 (182.000), waarvan ruim € 120 (102) mille uit schadepolissen. Het nettoresultaat kwam toen uit op € -515 (-959) mille. Ook het eigen vermogen van Innova was in dat jaar zwaar negatief: € -3,2 (-2,7) mln. DIN (zeshonderd kantoren) stopt overigens per 1 januari de samenwerking met Generali, die tien jaar geleden de eerste zakenpartner was. “De omzet is achtergebleven bij de verwachtingen”, geeft algemeen directeur Robin Baks als reden op. “De positie van Generali binnen DIN is de laatste jaren steeds verder afgenomen.”

Reageer op dit artikel