nieuws

Geen hypotheekaanbiedingen bij reclamecampagne Obvion

Archief

Het hypotheekbedrijf Obvion voert voor het eerst in haar vijfjarig bestaan een reclamecampagne gericht op de consument. Daarbij zet het bedrijf niet in op aanbiedingen, maar zegt het kritische vragen te stellen.

Na een proef van een aantal maanden is Obvion sinds november online met de campagne Met deze campagne wil Obvion Nederlanders meer inzicht geven in wat ze wel en niet moeten doen bij de keuze van een hypotheek. De hypotheekverstrekker zegt consumenten bekend tw eillen maken met “misconcepties, ondoorzichtige constructies en dubbele bodems in de hypotheekbranche.”
Obvion kiest er bewust voor de consument niet te benaderen met acties of aanbiedingen; die strategie is niet in lijn met de visie van het bedrijf, omdat “de klant deze uiteindelijk toch zelf terugbetaalt”. Daarom confronteert de campagne de klant met drie vragen: “Zet u ook vraagtekens bij al die ‘lage’ maandlasten? Hoe ‘onafhankelijk’ is uw hypotheekadvies? En ook benieuwd wie de ‘kortingen’ op uw hypotheek gaat betalen?”
Online campagne
De campagne speelt zich bijna volledig online af, omdat de consument zich volgens Obvion veelal op internet verdiept in hypotheekkwesties. De campagne loopt in ieder geval door tot het einde van dit jaar.

Reageer op dit artikel