nieuws

‘Fusies maken dienstverlening van verzekeraars niet beter’

Archief

De verdergaande concentratie onder verzekeringsmaatschappijen leidt niet tot verbetering van de dienstverlening. Althans, zo ervaart een overgrote meerderheid van de vijfhonderd tussenpersonen in de enquêtegroep van D&O het fusie- en overnamegeweld.

Ruim 45% ervaart geen verbetering van de dienstverlening en een zelfde groep vindt de dienstverlening zelfs van een minder niveau dan daarvoor. Slechts 9% ervaart na de concentratie een kwaliteitsverbetering. Toch zet 95% van het intermediair na een fusie, overname of integratie de bestaande relatie met een verzekeraar voort. Voor 5% is zo’n beweging dus het moment om het heil elders te zoeken.
Een overgrote meerderheid verwacht dit najaar meer grote fusies en overnames. Bijna 40% erkent bij dergelijke berichten in eerste instantie negatief te reageren.
(Data voor taart, voorbeeld zie AM 13, pag. 46)
Dienstverlening na een fusie:
beter 9%
gelijk 45,5%
slechter 45,5%

Reageer op dit artikel