nieuws

Fortis ASR nu echt van start met webapplicatie Dubbelklik

Archief

Fortis ASR gaat de in oktober aangekondigde webapplicatie Dubbelklik nu verstrekken aan zevenhonderd tussenpersonen. Met Dubbelklik kunnen consumenten op de website van het intermediair direct een schadeverzekering sluiten.

Volgens de verzekeraar kan de consument met slechts drie muisklikken een schadeverzekering sluiten, 24 uur per dag en zeven dagen in de week. De aanvraag komt binnen bij Fortis ASR en wordt automatisch verwerkt in de backoffice van de verzekeraar. Vervolgens komt het via de GIM-koppeling in het systeemhuispakket van de tussenpersoon. De tussenpersoon en de klant ontvangen direct na verzending van de aanvraag door de klant, een e-mail met alle gegevens van de klant en van de gesloten verzekeringen. “Indien gewenst is de klant nog dezelfde dag verzekerd”, aldus een woordvoerder.
Vooralsnog kunnen zes schadeverzekeringen gesloten worden. Dit zijn auto, inboedel, opstal, avp, rechtsbijstand en doorlopende Reis. Binnenkort worden de andere producten uit het Fortis Voordeelpakket toegevoegd.
Geïnteresseerde tussenpersonen kunnen zich via het extranet Cockpit aanmelden. Voor de introductie heeft Fortis ASR een cd-rom ontwikkeld en indien gewenst komt het Dubbelklik Team langs voor een gratis demonstratie.
Hulpmiddelen
Om de tussenpersoon te ondersteunen bij zijn online activiteiten biedt Fortis ASR een aantal diensten aan in samenwerking met andere bedrijven.Zo kan de tussenpersoon kiezen voor een nieuwsmodule in samenwerking met het bedrijf Infocaster. De site wordt dan voorzien van actueel nieuws. Kosten bedragen _ 75 per jaar.
Verder kan hij kiezen voor de module Zoekmachine-optimalisatie ook wel zoekmachinemarketing genoemd. Hiermee moet zijn website te vinden zijn via zoekmachines. Hiervoor werkt Fortis ASR samen met het bedrijf Proseo. De eenmalige instelling van deze module kost de tussenpersoon _ 1.995 en per maand _ 175 (exclusief btw).
Ook een module Chatmarketing behoort tot de mogelijkheden. Hiervoor is het bedrijf Livecom geselecteerd. Een maandabonnement is er vanaf _ 89. Wil de tussenpersoon weten hoe vaak zijn website bezocht wordt, dan kan hij de module Site-analyse afnemen. Dit kost _ 165 per jaar.
Als de tussenpersoon tegelijkertijd met de installatie van Dubbelklik ook een nieuwe website wil laten bouwen, dan kan hij met de website vindeensitebouwer.nl een goede webbouwer bij hem in de buurt vinden. De voorselectie is al door Fortis ASR gedaan. Om de online communicatie te laten doorlichten kan de tussenpersoon de optimalisatieservice afnemen. Het bedrijf Total Active Media voert een basisanalyse uit voor het bedrag van _ 950.
En om alles echt goed onder de knie te krijgen, voorziet de verzekeraar ook nog in een internettraining verzorgd door het bedrijf Lectric. Dit kost de tussenpersoon _ 850.

Reageer op dit artikel