nieuws

For All Finance introduceert ‘guerrillawerving’ ABN Amro

Archief

Advies- en detacheringsbureau For All Finance is een opvallende personeelswervingscampagne begonnen bij ABN Amro in Amsterdam. Op mobiele billboards, geparkeerd bij de hoofdkantoren, worden marketing- en communicatiemensen direct en persoonlijk aangesproken om na te denken over hun volgende carrièrestap.

Ook andere kijkers worden uitgenodigd de website van For All Finance te bezoeken. Daar kunnen zij foto’s met vergelijkbare rijdende billboards bekijken, verpersoonlijken en doorsturen naar andere geïnteresseerden.
“In de loop der jaren heeft For All Finance een behoorlijke database opgebouwd, waardoor we in staat zijn om mensen op deze persoonlijke manier te benaderen”, aldus Ruud Dekker, die zijn actie omschrijft als een vorm van guerrillawerving. “Ik zou heel blij zijn als wij hierdoor tien nieuwe goede mensen konden rekruteren. Al was het alleen al voor onze eigen organisatie”, aldus Dekker.
Voor de betrokken ABN Amro-mensen kwam de actie als een verrassing. “Sommigen kwamen met een camera naar buiten om foto’s te maken”, vertelt Dekker. For All Finance wil deze vorm van werven de komende maanden doorzetten, ook bij andere partijen.

Reageer op dit artikel