nieuws

Dynamisch en ondeugend; pas op voor boemerang!

Archief

Dynamisch en ondeugend; pas op voor boemerang!

Het is een klassiek discussiethema als het gaat over het imago van de bedrijfstak: grijs, saai en stoffig. Dus je wilt een imago van dynamisch en jeugdig.
Er is op deze plaats al eerder op gewezen dat je daarin kunt doorslaan. Neem die wildwatervaarder van de NVA, in het yuppenjargon een ‘rafter’. Prachtig filmpje, veel dynamiek, een beetje stoer. Maar het heeft geen moer met verzekeringen van doen.
Zeer populair is momenteel dat spotje met die gozer in een botsautootje dat ontelbare malen over het scherm is gekomen in de afgelopen weken. Heel leuk filmpje. Het manneke tart oom agent op de motor en lapt vervolgens alle verkeersregels aan zijn laars.
Kijk, bij snoepgoed zie je een tandenborsteltje en bij drankreclame wordt opgeroepen om er met mate van te genieten. Maar bij deze verkeersovertreder is het slotakkoord ‘Zeker Delta Lloyd’. Daarbij ontgaat ons de link van die slagzin met het daarvoor gebodene.
Let op, daar weet die brutale Pieter Storms wel een keer raad mee. Hij zal de maatschappij op enig moment met het filmpje confronteren als hij de hal binnendringt met een teleurgestelde verzekeringnemer die op een schlemielige wijze een deel van zijn no-claimbonus is afgepakt…
Kunstwerk voor De Goudse
Op een prominente plaats bij de ingang van het hoofdkantoor van De Goudse is vorige week een kunstwerk onthuld. Het is een geschenk van het echtpaar Bouwmeester ter gelegenheid van het 75-jarig bestaan van de maatschappij. Drs. Ad Bouwmeester is voormalig topman en nu nog mede-eigenaar van het concern. Het beeld, een zwaluw in volle vlucht (deze vogel zit ook in het maatschappijlogo), is gemaakt door Jef Wishaupt. Foto: de kunstenaar is een en al oor voor Ad Bouwmeester, geheel rechts de huidige eerste man van De Goudse; Cees Bol.
Tennisballen in plaats van goudvis
Wij ontvingen thuis weer het aanbiedingenboekje ‘Nationale Voordeel Cheque’. De editie ‘Herfst 2000′ bevat ’39 aanbiedingen van topmerken’, waaronder dit maal opvallend weinig aanbieders uit de verzekerings- en aanverwante financiële branches.
Spaarbeleg is present met zijn RendementPlan. U weet wel: van de massale campagnes met die groot gegroeide goudvis in een kom. Als lokaas om informatie op te vragen, heeft Spaarbeleg noch vissenkom noch een goudvis in de strijd geworpen. Neen, als je via de antwoordkaart (nou ja, kaart; meer een fladderend stukje papier) informatie over het RendementPlan opvraagt, krijg je een blik tennisballen cadeau. (Had Zilveren Kruis die blikken, als ex-sponsor van de nationale tennisbond, nog over?)
De andere aanbieder uit onze branche in het Herfstboekje is AVVL, die vorig jaar in ruil voor het aanvragen van informatie een luxe cd-etui in het vooruitzicht stelde. De aanbieding is nu anders, want uiteindelijk gaat voor niets alleen de zon op. “Als u zich nu verzekert, krijgt u een VVV-bon ter waarde van f 15 cadeau”.
Vitrage?
De inrichting van zijn kantoor in het gebouw Mariahoeve was in 1986 een leerzame ervaring voor Aegon-topman Kees Storm, zo lezen wij in de Haagsche Courant. “Ik wist niet dat stofferen zo duur was! Ik had vitrage uitgezocht, tenminste dat dacht ik tot ik de prijs hoorde, en toen zei de inrichter: maar meneer Storm, dat is geen vitrage, dat is heel bijzondere stof!” foto blokje Achmea health
In de krant stond pas een paginagrote advertentie van Zilveren Kruis waarin helemaal rechtsboven, in een nagenoeg zwarte omgeving, een klein vignetje stond. Het wekte de indruk het hobbyhoekje van een woordspelige reclamemaker te zijn.
Van Nierop komt maar niet los van Vermeend
Met de lancering van haar DGA Kapitaal Rekening sprong Van Nierop alert in het ‘gat’ in de markt dat ontstaat door het nieuwe fiscale regime. De Aegon-dochter was de concurrentie ver vooruit door zich op te werpen als ‘beschermer’ van directeur-grootaandeelhouders die een kapitaalverzekering in eigen BV hebben opgebouwd en het risico lopen na 1 januari met de fiscus te moeten afrekenen tegen het progressieve tarief. “Ik ben niet van plan mijn pensioen te delen met Vermeend”, staat er stoer boven een paginagrote advertentie in AM. Wie zeg je…Vermeend? Maar is dat niet de minister van Sociale Zaken? ‘Foutje, bedankt!’ zou huidig staatssecretaris van Financiën Wouter Bos hebben kunnen zeggen. Bij Van Nierop zien de marketeers kennelijk door de bomen het bos niet meer… De vijfde kolom = = = = = = AEMERGO: Als Eerste Met Een Rigoureuze Genees-Optie

Reageer op dit artikel