nieuws

Duitse verzekeraar biedt autopolis op maat

Archief

De Duitse verzekeraar DBV-Winterthur brengt volgend jaar een nieuwe autoverzekering op de markt voor kleine en middelgrote ondernemingen

Met de polis richt de verzekeraar zich niet op prijsconcurrentie, maar op extra service. Met behulp van een ingebouwd GPS-apparaat in de auto kunnen gegevens als gebruiksfrequentie, rijtijd, afstand en rijstijl verzameld worden. Deze kunnen online worden doorgestuurd en hiermee kan een rechtvaardige premie voor de klant worden berekend. Voor DBV-Winterthur betekent de verzekering een win-winsituatie: de bedrijfsklanten kunnen de door het apparaat verzamelde informatie voor eigen doelen gebruiken en profiteren van transparante en rechtvaardige premies; het voordeel van DBV-Winterthur is de daling van de schadelast en de verbetering van klantenbinding. Volgens de projectleider van de verzekering betekent de nieuwe polis een trend in de markt. Hij verwacht dat op de lange termijn de autoverzekeringspremies voor elke klant op maat kunnen worden gemaakt.

Reageer op dit artikel