nieuws

Duitse maatschappijen hopen op klachten

Archief

Uit onderzoek blijkt dat bijna een kwart van de Duitse verzekeraars zijn dienstverlening tot 2007 wil versterken

Het doel hierbij is het behoud van klanten op de lange termijn, vooral door de individuele advisering te optimaliseren. Terugkoppeling door klanten wordt daarbij steeds belangrijker. Eenderde van de klanten klaagt echter niet als zij ontevreden zijn over de dienstverlening van hun verzekeraar. De voornaamste redenen voor het zwijgen is voor 55% dat zij het te omslachtig vinden om een klacht in te dienen, 45% zegt dat het te veel tijd kost en eenderde weet volstrekt niet bij wie hij moet klagen. De klachten hebben betrekking op de volgende zaken: lange verwerkingstijd bij verzekering (50%), onvoldoende advies (40%), slechte behandeling (36%) en premieverhogingen (35%). Van de maatschappijen gaat 82% de binnendienst verbeteren en investeren in klanten- en servicemanagement. De helft van de verzekeraars wil een centrale klantenservice, waar alle vragen meteen beantwoord kunnen worden en 84% wil investeren in verkoopopleidingen om de adviseringskwaliteit te verbeteren.

Reageer op dit artikel