nieuws

DIN komt met ‘Transparantie Toolkit’

Archief

Dutch Insurance Network (DIN) heeft voor het intermediair een pakket ontwikkeld waarmee conform de nieuwe Gedragscode Informatieverstrekking Dienstverlening Intermediair (Gidi) de dienstverlening aan de klanten kan worden beschreven.

De ‘Transparantie Toolkit’ bestaat onder meer uit twee raamstickers met een door DIN ontworpen Gidi-logo, een map met voorbeeldteksten, een diskette met het logo en teksten en een voorbeeldbrief waarmee de tussenpersoon aan verzekeraars kan melden zich te conformeren aan Gidi.
Met het ontwerpen van een logo wil DIN de gedragscode nadrukkelijker profileren als een kwaliteitskeurmerk voor het intermediair. “Het doel is tweeledig”, zegt Peter van der Mark van DIN. “Het is een kwaliteitsimpuls richting onze leden en wij zeggen hiermee tegen de overige tussenpersonen: regel het zelf voordat de politiek dat voor je doet. Een echt keurmerk is Gidi natuurlijk niet; de enige controle komt van de klant die het logo op de deur ziet en kan beoordelen of de tussenpersoon aan de gedragscode voldoet”.
De toolkit is in eerste instantie persoonlijk overhandigd aan alle vierhonderd bij DIN aangesloten kantoren. Niet-leden kunnen het pakket bestellen en betalen daarvoor f 650,09. Meer informatie: tel. 0252-62.81.20.
Het Gidi-logo

Reageer op dit artikel