nieuws

Digitaal Domein Delta Lloyd in nieuw jasje

Archief

Delta Lloyd heeft haar extranet, het Delta LLoyd Digitaal Domein, vernieuwd. Het ‘oude’ DDD was vooral gericht op informatievoorziening, het ‘nieuwe’ maakt ook elektronische gegevensuitwisseling mogelijk.

In het oude DDD kregen alle medewerkers van een assurantiekantoor de informatie op dezelfde wijze gepresenteerd. Nu krijgt iedereen zijn eigen toegangscode en een persoonlijke startpagina.
Het DDD herkent de gebruiker zodra deze zich aanmeldt en biedt de mogelijkheid tot individuele instellingen. Dit betekent dat de gebruiker een persoonlijk interesseprofiel opgeeft, waardoor hij alleen die informatie ontvangt die voor hem interessant is. Wil hij alleen maar informatie over hypotheken, dan is dat wat hij voorgeschoteld krijgt.
Toegang
Op dit moment zijn ongeveer achthonderd assurantieadviseurs aangesloten, maar voor het eind van het jaar krijgen in totaal drieduizend adviseurs toegang.
Delta Lloyd gaat het nog dit jaar mogelijk maken dat tussenpersonen via het DDD toegang krijgen tot de administratieve systemen van de verzekeraar. Deze toegang zal in eerste instantie gelden voor nieuwe producten. Voor de bestaande producten moeten namelijk de geautomatiseerde systemen aangepast worden.
Bij de toegang tot de administratieve systemen moet allereerst gedacht worden aan de mogelijkheid om offertes aan te vragen of een polis op te maken. In een later stadium zullen ook andere functionaliteiten mogelijk zijn, zoals het volgen van schade-afhandeling.

Reageer op dit artikel