nieuws

‘Delta Lloyd marktleider leven’

Archief

Delta Lloyd is vorig jaar marktleider geworden in de verkoop van nieuwe levensverzekeringen. Dat stelt het concern, kijkend naar de eerste negen maanden van 2004, toen Delta Lloyd zelf tot een productie (periodiek plus 10% koopsom) van € 217 mln kwam. In zijn nieuwjaarstoespraak voor het personeel noemt bestuursvoorzitter Niek Hoek dit marktleiderschap “een teken van onze kracht en vooral een stimulans voor de toekomst”.

Terugkijkend op 2004 overheersen bij hem “positieve gevoelens” over de activiteiten van Delta Lloyd. Voor dit jaar hamert Hoek op “samenwerking en integratie in de productieketen, kostenreducties en het goed beoordelen van de winstbijdrage van elk product”. Hoek wijst daarbij op een evenwicht in de zakelijke doelen en de menselijke maat. “Duurzame relaties werken alleen als ze je gegund worden.” Delta Lloyd wil “investeren in die menselijke componenten”, onder meer door posities te stimuleren van vrouwen, allochtonen en ouderen en door actief te zijn met de gezondheid van alle medewerkers.
Tot slot meldde Hoek dat Delta Lloyd Groep € 100.000 stort op giro 555 “ter verlichting van de eerste noden in Azië”.

Reageer op dit artikel