nieuws

Co2mpensatiePolis belooft tien procent premiebesparing

Archief

Branche Benefits in Assen, gespecialiseerd in ‘affinity group’-marketing, brengt in samenwerking met de KlimaatNeutraal Groep in Arnhem de Co2mpensatiePolis op de markt. Leden en donateurs van goede doelen kunnen hiermee 10% besparen op schadeverzekeringen en tegelijkertijd hun CO2-uitstoot ‘compenseren’.

Het idee van besparen op je verzekeringspremie en tegelijkertijd het goede doel steunen is inmiddels niet nieuw meer. Eerder kwamen initiatieven van de grond van Frank van Wijngaarden (Donaid), Peter Wesche (Goededoelenpolis) en Sjacko Henkelman (Henres).
En nu is er dus de Co2mpensatiePolis, die zegt het “goede gedrag” van leden en donateurs van goede doelen te belonen door de huidige schadeverzekeringen over te nemen met een premiebesparing van 10%. Deze besparing is mogelijk omdat het risicoprofiel van de doelgroep (die wordt geschat op vier miljoen mensen) beduidend beter zou zijn dan dat van de gemiddelde Nederlander.
Ook wordt van iedere polishouder uitgerekend hoe groot zijn CO2-uitstoot is en worden er vervolgens bomen geplant in Oeganda om deze uitstoot te ‘compenseren’.
De verzekeringsdekking van aansprakelijkheids-, auto-, opstal-, inboedel-, reis- of motorverzekeringen wordt één op één overgenomen. Risicodrager is London Verzekeringen en Melching Assuradeuren in Drachten voert de volmacht uit.
Branche Benefits
Geestelijk vader van de Co2mpensatiePolis is Ewout Strijker, directeur van Branche Benefits, een bedrijf dat zich onder meer bezighoudt met ontwikkelen van verzekeringsconcepten ten behoeve van specifieke doelgroepen (affinity groups). Evenals de andere ‘goededoelenverzekeraars’ had ook Strijker zijn sporen in verzekeringsland al verdiend voordat hij zijn eigen bedrijf begon, onder andere als commercieel directeur bij het vroegere Van Calcar (Meeùs).
Strijker heeft de Co2mpensatiePolis ontwikkeld in samenwerking met de KlimaatNeutraal Groep, een bedrijf dat zich inzet voor het herstel van het CO2-evenwicht in de atmosfeer. Dit doet het door diensten aan te bieden waarmee organisaties hun uitstoot van broeikasgassen kunnen compenseren.
Binnenkort start een campagne om de Co2mpensatiePolis in de markt te zetten. “Niet op TV”, aldus Strijker, “maar door gericht te gaan mailen op relevante contacten. Dat zijn er nu zo’n 1,4 miljoen.”

Reageer op dit artikel