nieuws

Caron slaat toe in Insurance Sail

Archief

Caron slaat toe in Insurance Sail

Voor de tweede maal in successie is een intermediairsbedrijf erin geslaagd om de verzekeraarsteams in Insurance Sail af te troeven.
De zevende editie van dit branche-zeilevenement bij Ottenhome in Loosdrecht is gewonnen door een team van het Rotterdamse Caron Verzekeringen onder leiding van kapitein Harry Maronier.
Op de tweede plaats eindigde een ploeg van Fortis Amev, die werd aangevoerd door Henk Sikma. Het brons was, net als verleden jaar, voor Swiss Re (kapitein Peter Huizinga).
Aegon, dat wederom met veel medewerkers vertegenwoordigd was, stond opnieuw niet op het podium. Kapitein Dick Bleijerveld behaalde met zijn team de vierde plaats.
Aan Insurance Sail 2000 werd door bijna 250 assurantiemensen in zeventig boten deelgenomen.
Voorbarig
Voor Caron was het de derde keer dat het bedrijf deelnam aan Insurance Sail. Sandré Caron herinnert zich nog goed de eerste deelname in 1998. Eén van zijn twee teams werd ‘op zeker’ een podiumplaats toegedacht. “Wij verkeerden in de veronderstelling dat de totaaluitslag bepaald zou worden door de resultaten van de ochtend- en de middagwedstrijd bij elkaar te tellen. We stonden dus al met de fotocamera klaar bij de prijsuitreiking…” Sinds 1997 geldt de ochtendwedstrijd echter puur als een schifting voor twee finalepoules in de middaguren.
Maar nu was het wel raak voor het zes medewerkers tellende bemiddelingsbedrijf uit Rotterdam. En niet alleen de winnende ploeg was goed op dreef. Caron nam met drie teams deel, die alle tot de sterkste finalepoule doordrongen en ook allemaal bij de eerste elf in het eindklassement eindigden.
Behalve de vaardigheid van de bemanning en de factor geluk speelt ook de kwaliteit van de ter beschikking gestelde boot een rol in dit evenement. Caron erkent dat het niet helemaal toeval is, dat ‘blauwe boot nr.3’ die zijn bedrijf de overwinning bracht, in de ochtend winnend was bevaren door het zilveren team van Fortis Amev…
De succesvolle teams van Caron verenigd.
Twee op de drie afgeslankt
Onlangs maakten wij in Jus d’Assurance (AM 7, pag. 23) melding van een ‘afvalproject’ waaraan begin dit jaar bijna veertig medewerkers van Delta Lloyd waren begonnen.
In het concernpersoneelsblad, de Delta Lloyd Nieuwskrant, is deze week aandacht besteed aan de uitkomst van de afslankcampagne. Van de 34 mensen die inmiddels zijn gewogen, heeft tweederde, onder wie initiator Hans Le Noble, het streefgewicht gehaald.
“Van de mensen die het niet hebben gehaald, hebben er al twee heldhaftig hun volledige ‘straf’ ondergaan (twee keer de trap op naar de tiende verdieping en weer terug, de hele dag water drinken, meetrainen met het Running Team en zeven rauwe spruitjes eten).”
Het personeelsblad vervolgt: “Van de overigen heeft een deel uitstel gevraagd (en gekregen) en sommigen lijken opeens spoorloos verdwenen…”
Initiatiefnemer Hans le Noble zit niet meer tegen ‘een meter water’ aan te hikken.
Het ‘plechtige namen’-virus
De arbodiensten Avios en De Twaalf Provinciën zijn gefuseerd en hebben na ampele overwegingen gekozen voor een nieuwe naam: Maetis.
Er zullen hele volksstammen problemen hebben met het goed uitspreken van die naam, behalve als ze de (klank)link leggen met Aegon. Wat zullen ze bij die arbodienst een hoop post krijgen waarin de modale werknemers ‘Metis’ schrijven.
Toch bekt de naam wel lekker. Wat te denken van de kreet: Maetis, voor als er een feest is. Indachtig een andere nieuwkomer in de branche zeggen we dan maar: ad fundum!
Ook ansichten van Frank gehad?
Met Royal Leven samenwerkende tussenpersonen ontvingen in de afgelopen weken zeker vijf ansichtkaarten van algemeen directeur Frank Rosenmuller. De kaarten waren daadwerkelijk gepost in de betrokken (buiten)landen. Hij was duidelijk met de ontwikkeling van een ‘spannend’ product bezig. De laatste kaart kwam afgelopen week uit Parijs, waar de (ingemonteerde) Frank staat te zwaaien op de stoep van de Moulin Rouge. “We zijn eruit… het wordt perfect”, aldus Frank, die besluit met het P.S. “Vanavond ga ik maar eens vroeg naar bed…”
In de reclamewereld heb je prijzen en Prijzen. Een van de meest gewilde prijzen is een Gouden Lamp. Deze prestigieuze onderscheidingen worden jaarlijks toegekend door de ADCN (Art Directors Club Nederland).
De editie 2000 leverde in totaal slechts twee Gouden Lampen op. Beide werden toegekend aan verzekeringsreclames: de ijshockeyende kunstschaatser (Delta Lloyd) en de autobotsing met vader en zoon Moszkowicz (Centraal Beheer). = = = = = = = = = = 5e kolom: ‘Doorverwijzen naar een tussenpersoon in pak of mantelpak’ Oplossing voor man/vrouwkwestie door Bert Richaers (NN)

Reageer op dit artikel