nieuws

Britse mededingingsautoriteiten eisen meer service van verzekeraars

Archief

De Britse verzekeringsindustrie is door de mededingingsautoriteiten onder druk gezet om door middel van een pakket van servicestandaards de dienstverlening aan verzekerden te verbeteren

De Office of fair Trading (OFT) komt tot deze conclusie aan de hand van een onderzoek naar de recente (forse)premieverhogingen en/of dekkingsbeperkingen in een aantal verzekeringsbranches, met name op het gebied van product- , beroeps- , bedrijfs- en werkgeversaansprakelijkheid. Hierbij heeft zij meteen naar de geboden service van verzekerden gekeken. De overheidsinstantie heeft de laatste tijd de nodige klachten ontvangen van (bedrijfs)verzekerden over de opstelling van verzekeraars bij prolongatie van de verzekeringscontracten. Vooral het tijdstip van berichtgeving over de premieverhoging en/of dekkingsbeperking was een punt van kritiek. Verzekerden vinden dat zij te weinig tijd krijgen om bij andere verzekeraars een vergelijkende offerte aan te vragen of alternatieve financieringsvormen te onderzoeken.

Reageer op dit artikel