nieuws

Balen van ziekteverzuim-zeepbelpolis

Archief

Balen van ziekteverzuim-zeepbelpolis

In deze rubriek is al eerder aandacht besteed aan het weblog van Gerrit-Jan Doorneweerd, intermediair te Amsterdam. Hij is er nu een goed jaar mee bezig en zorgt ervoor dat er zeer regelmatig nieuwe bijdragen in verschijnen. Daarmee onderscheidt hij zich van veel andere internetdagboekeniers, die na een enthousiaste start de grootste moeite hebben om het ding aan de praat te houden.
Bij Doorneweerd valt doorlopend wat leuks te beleven. Zo haakte hij vorig week gretig in op het ‘zeepbelnieuws’ omtrent de WK-verzuimpolis.
“Een fantastisch idee?”, vroeg Gerrit-Jan zich hardop af. “Nee, natuurlijk kan de WK-polis niet los gesloten worden” en “Nee, natuurlijk zal geen enkele verzekeraar dit daadwerkelijk gaan verzekeren.”
“Ja, natuurlijk betalen die grapjassen van SEZ die paar ziektedagen gewoon uit eigen zak. Dat kan gemakkelijk uit de provisie van de polis. En ongetwijfeld sluiten ze nog wel hier en daar een extra polisje bij zo’n bedrijf.”
Toch was hij om twee redenen behoorlijk pissig: “1. Waarom heb ik dit niet zelf verzonnen?, 2. Ik krijg boze e-mailtjes van mijn eigen klanten hierover. Integraal tref je één zo’n reactie van een directeur aan.”
Die reactie is van Jeroen H. te Gouda: “Als er wedstrijden gespeeld worden tijdens kantooruren dan naait 19% van het personeel er dus tussenuit. Ik heb gezegd, dat ik iemand z’n been breek als ‘ie mij dat flikt. Dat gebroken been is overigens dan weer gedekt, geloof ik en zo niet dan wil ik graag uitbreiding op mijn polis met de Beenbrekende-boze-baas n.a.v. WK-verzuim-uitbreiding. Kan dat Doorneweerd?”
“De Been-Brekende-Boze-Baas polis. Shit, ook niet zelf verzonnen”, besluit Gerrit-Jan.
Assurantie Hockey
Toernooi 2006
Ook dit jaar wordt op de eerste vrijdag van september het Assurantie Hockey Toernooi georganiseerd. Dit gebeurt voor de 31e keer in successie.
Het evenement vindt zoals gebruikelijk plaats op de velden van Hockeyvereniging Klein Zwitserland in Den Haag en begint om 12.00 uur. “De deelnemers worden tot 21.00 uur getrakteerd op koffie, gezelligheid, lunch, geweldige hockeypartijen, muziek, mooi weer, haring, een biertje en afsluitend een geweldig buffet!”, aldus de organisatie.
Team- of individuele aanmeldingen kan men richten aan r.patoir@patoirvlugt.nl.
Onthulling (I)
Op de site van Ohra kun je de tv-reclame van de op een viaductrand wiebelende auto (‘Kan-ie?’) bekijken. Als je zo nieuwsgierig bent om ook de ‘making of’ van deze reclame te bekijken en je let een beetje op, dan doe je een ontdekking. Het kenteken aan de voorzijde van de ‘hangende’ auto is JE-RP-06 en dat op de achterkant JE-RP-00.
Onthulling (II)
De vraag is: op wie mikt Zwitserleven in zijn personeelswerving?
De onderzoekers van Jus d’Assurance hebben het antwoord gevonden: op personeel dat werkt bij grootbanken.
Als bezoeker van de site www.werkenbijzwitserleven.nl zit je zogenaamd achter een bureau. Aan de rechterzijde van het beeldscherm op dat bureau hangt een memoplakkertje met daarop de tekst ‘Huidige collega’. Als je daarop klikt zie je, afhankelijk van het moment van ‘instappen’ vier varianten van het gedrag van die collega. De ene keer zit hij te dutten, de andere keer stopt hij twee potloden in zijn neusgaten (die hij na een korte walrussketch uitniest), de derde keer duikt hij vanonder zijn bureau op als een beest dat helemaal beplakt is met memoblaadjes en je kunt hem ook zien terwijl zijn gezicht ‘verminkt’ is met een aantal zogeheten postbode-elastieken.
Die ‘huidige collega’ van de toekomstige Zwitserlevenwerknemer zagen wij ook in een reclamefilmpje op tv. Diezelfde kale gozer is de laatst opgevoerde werknemer in de huidige campagne van Van Lanschot Bankiers, waarin het probleem van (niet-)vaste contactpersonen bij andere banken op de hak wordt genomen.
Interpolis blij met Willem II
Hoofdsponsor Interpolis is blij dat Willem II vorige week het eredivisieschap veilig heeft gesteld. “Binnenkort tekenen we het nieuwe tweejarige contract. Daarmee maken Willem II en Interpolis de tien jaar vol. Dat is bijzonder op het hoogste niveau. Het bevestigt dat Interpolis en Willem II een prima match vormen.”
De blijdschap werd vertolkt in een advertentie op de voorpagina van alle edities van het Brabants Dagblad.
Over voetbal gesproken: de affaire rond Salomon Kalou lijkt vorige week dinsdag als een nachtkaars te zijn uitgegaan. Blijft eeuwig zonde dat de tv-reclame van Centraal Beheer door de rechter verboden is. In het overzicht van reclames op de site van Centraal Beheer staat nog steeds ‘WK 2006’. Als je doorklikt verschijnt de volgende tekst met daarin een toepasselijke woordspeling: “Dit is een commercial met een knipoog, maar door een salomonsoordeel is deze commercial helaas hier niet meer te zien.”
Nouwen topman van NEE/JA-club
Voormalig verzekeringsman Paul Nouwen is de nieuwe voorzitter van de Stichting Infofilter. Deze stichting is de overkoepeling van de activiteiten die ooit begonnen met de ‘NEE/JA-sticker’ op brievenbussen.
Via www.infofilter.nl kan de consument zich laten blokkeren tegen ongevraagde reclame, commerciële aanbiedingen en telefonisch marktonderzoek.

Reageer op dit artikel