nieuws

‘Als je niet meedoet met internet, dan ben je ten dode opgeschreven’

Archief

De vele berichtgeving over internet is Gert van Lunteren van het gelijknamige assurantiekantoor een doorn in het oog.

“Collega tussenpersonen kent u dat gevoel? Je bent lekker aan het werk geweest bij een klant, je hebt goed geadviseerd en ook nog een paar euro verdiend, je voelt je goed en denkt ‘wat een prachtig vak heb ik toch?’. Je gaat naar huis en denkt: ‘Kom laat ik eens een vakblad gaan lezen’. Je kiest bijvoorbeeld voor AM en weer lees je hét woord en raakt bijna in een diepe depressie.
Er lijkt voor jou geen toekomst meer weggelegd, tenzij jij het i-woord volledig tot je neemt. Internet, internet en nog eens internet. Jij wilt het niet, je klant wil het niet, maar Voogd & Voogd wil het, Van Kampen wil het, collega’s die liever investeren in nieuwe klanten en uitbreiding van hun bestaande klanten in plaats van het behoud van klanten (lees onderhoud) willen het, verzekeraars willen het. Dus als jij niet meedoet, dan ben je ten dode opgeschreven.
Lucht
En waarom willen ze het allemaal? Dat is duidelijk als je van één jaar AM alle edities bewaart en de doelstellingen van alle geciteerde verzekeraars en wat er op lijkt bij elkaar optelt, dan kom je tot de volgende verrassende conclusie: om deze doelstellingen te bereiken zal de Nederlandse bevolking de komende drie jaar minimaal moeten verdubbelen!
Oftewel lucht, lucht en nog eens lucht! Als we de lucht er nu eensu itknijpen en het belangrijkste wat we ons ooit gerealiseerd hebben weer op plek één zetten, namelijk mensenwerk, people business. Dit ondersteunen met internet en overgaan tot de orde van de dag, dan komt het dik voor elkaar!

Reageer op dit artikel