nieuws

Algemeen Belang bouwt sponsoring uit

Archief

Algemeen Belang bouwt sponsoring uit

Uitvaartverzekeraar Algemeen Belang stort zich steeds meer op de sportsponsoring. Onlangs is een driejarige overeenkomst gesloten met de Christelijke Voetbalvereniging Oranje Nassau in Groningen. Eerder sloot het bedrijf al sponsorcontracten met de volleyballers van BolNetworks/Lycurgus en met de voetbalvereniging GVAV-Rapiditas in Groningen.
In ruil voor het sponsorgeld krijgt Algemeen Belang bij Oranje Nassau de gelegenheid om de leden te benaderen met de vraag of ze lid willen worden. Voor elk nieuw lid dat Algemeen Belang binnenhaalt, krijgt de club vervolgens een bedrag in de kas gestort.
“Wij zijn heel blij met dit contract”, zegt een bestuurslid van Oranje Nassau. “Er zijn hier 35 amateur-voetbalclubs en ook nog een bekende eredivisieclub. Omdat iedereen in dezelfde vijver vist, is er een behoorlijke concurrentie op dit gebied”. De afspraak om het ledenbestand van de club ter beschikking te stellen van de verzekeraar vindt hij legitiem. “Vanwege de wet op de privacy hebben wij aan de KNVB gevraagd of we de namen van de leden mochten doorgeven. Omdat de KNVB niet op die vraag heeft gereageerd, hebben we zelf maar het initiatief genomen en via het clubblad laten weten dat leden die dit niet willen, zich binnen vier maanden konden melden. Daar hebben maar vier personen gebruik van gemaakt.”
Zaterdagclub
Volgens Oranje Nassau heeft niemand binnen de club moeite met een uitvaartbedrijf als sponsor, al worden er wel grapjes over gemaakt. “De meeste discussie is nog ontstaan omdat we als christelijke zaterdagclub met een algemene uitvaartverzekeraar in zee zijn gegaan”, aldus een bestuurslid.
Het jaar van de stropdas (vervolg)
Wij hadden vóór de zomervakantie – akkoord, heel prematuur – het lopende 2007 al uitgeroepen tot ‘Het jaar van de stropdas’ (zie deze rubriek in AM nr. 14). Maar er komt steeds meer grond onder onze voeten.
In het blad Carp hebben ze een nieuwe rubriek ‘De YM-factor (YM staat voor Young Manager). Aan de hand van een reeks vragen wordt vastgesteld, hoe het staat met de verhouding tussen de ‘soft’ en de ‘hard skills’ van de ondervraagde manager.
In de editie van 19 september jl. kwam Jelle Feenstra (28) aan bod.
Feenstra is districtsmanager bij Aegon Bank Bemiddeling in Nieuwegein, het vroegere Spaarbeleg.
Hem werd onder meer als stelling voorgelegd: Kleren maken de man. Dus: strak in het pak, liefst met rode stropdas. Feenstra: “Klopt, al maakt de kleur van de das niet zoveel uit (hij staat ernaast afgebeeld met een zalmkleurige das met gele stippeltjes – red. Jus d’Assurance). Als leidinggevende zijn pak en stropdas belangrijk. Je wordt sneller serieus genomen en straalt succes uit. Ook als medewerkers de deur niet uit gaan, moeten ze bij ons in pak en stropdas. Anders vervagen de grenzen: voor je het weet loopt iedereen in korte broek. Ook als ik thuis werk, draag ik nette kleding. Dan weet ik: nu ben ik echt aan het werk.”
Met het antwoord op deze vraag scoorde Feenstra 100% ‘hard’.
Zonnige toertocht Noordhollandsche
jaarlijkse motortoertocht voor medewerkers en relaties. Na een kop koffie met verse door de warme bakker verzorgde gevulde koeken vertrokken de ruim vijftig deelnemers vanaf het kantoor van De Noordhollandsche in Oudkarspel (zie foto) voor een zonnige rit van 170 kilometer. De tocht ging via Den Oever en Medemblik naar Bakkum aan Zee, waar ter afsluiting de lunch genuttigd werd. Ook directeur Cas Verhage deed mee aan de tocht. Voor de kenners: “Die fraaie BMW R1200 GS Adventure die je net kunt zien op de foto is van mij.”
Gevraagd: foto’s van schitterend ongeluk
Dit jaar wordt voor de vijfde maal ‘De Fotoprijs Verbond van Verzekeraars’ gehouden. Thema van de lustrumeditie is ‘Een schitterend ongeluk’. Doordat het Verbond cameraleverancier Nikon Nederland als medesponsor heeft aangetrokken, is de prijzenpot beter gevuld en staat De Fotoprijs nu ook open voor meer deelnemers, want tot dusver konden alleen eindexamenstudenten aan kunstacademies deelnemen.
Dit jaar zijn er voor het eerst twee categorieën. De hoofdprijs ter waarde van _ 6.000 is bedoeld voor studenten die dit jaar afstuderen. Ook krijgt de winnaar een opdracht van beide initiatiefnemers. In de tweede categorie deelnemers (alle overige studenten in de fotografie) gaat de beste student met _ 4.000 naar huis.
De inzending sluit op 28 december. Van de vijftig beste werken in beide categorieën zal de hele maand april 2008 een expositie te zien zijn in museum het GEM in Den Haag.
Alle verdere informatie is te vinden op: www.defotoprijs.nl.
Denis Koval.
Proteq: honden en katten zijn niet jarig
Aan de vooravond van Werelddierendag is Proteq erin geslaagd om weer eens wat gratis publiciteit te scoren als dierenverzekeraar. Nu eens niet met de ranglijsten van favoriete honden- en kattennamen, maar met een onderzoek naar de viering van verjaardagen van huisdieren. Slechts veertig procent van de huisdieren in ons land krijgt op zijn geboortedag een cadeautje, wat lekkers of een extra aai over de bol.

Reageer op dit artikel