nieuws

Aegon verschuift accent naar inkomen en pensioenen

Archief

Bij Aegon ligt de nadruk de komende drie jaar op inkomens- en pensioenverzekeringen. De ambitie is duidelijk: in 2010 wil het concern in beide markten de nummer één zijn.

Dat doel is vertaald in de bedrijfsstrategie ‘1+1 in 2010’. Naast het genereren van meer omzet staat ook het verbeteren van de klanttevredenheid centraal. “En dat was drie jaar geleden wezenlijk anders”, aldus Erik van Houwelingen, lid van de directie Nederland en voorzitter van de zakelijke verkoopdivisie bij Aegon, in personeelsblad InterAegon.
“Iedereen moet de klant op één zetten, alle verzekeringscategorieën moeten bijdragen om het hoogste marktaandeel op inkomens- en pensioenverzekeringen te realiseren”, zegt Henk de Jong, voorzitter van Aegon Intermediair, die in 2010 een tien wil scoren op het gebied van de kwaliteit van producten en service.
Om de marktbewerking in goede banen te leiden, is een MarktCommunicatieComité opgericht, dat overlegt over de beste tactiek. Dat leidt voorlopig nog niet tot successen: “We zien het nog onvoldoende terug in de productiecijfers”, stelt Robert van der Tol, voorzitter van Aegon Bank.
Hypotheken
Eind 2005 kondigde Aegon aan dat 2006 het jaar moest worden van de direct ingaande lijfrentes (DIL) en hypotheken. Daarin is het concern bijzonder goed geslaagd: de DIL-productie is vorig jaar met 40% gestegen en de hypotheekproductie is 31% gegroeid.

Reageer op dit artikel